ページの先頭です。 メニューを飛ばして本文へ
現在地ホーム > 基盤教育群 教員紹介 > ナール・マシュー

ナール・マシュー

ナール・マシュー先生
なーる ましゅー
ナール・マシュー
Matthew Nall
1983年

所属

基盤教育群

学位

英語教授法 ネバダ大学、リノ校 2011年 (修士号)
(MATESOL, University of Nevada, Reno, 2011)
英語文学 ネバダ大学、リノ校 2009年 (学士号)
(BA English Literature, University of Nevada, Reno, 2009)
スペイン語と政治学 南ユタ州大学 2006年 (学士号)
(BA Spanish/Political Science Double Major, Southern Utah University, 2006)

E-mail

nall(a)myu.ac.jp

※メール送信の際には「(a)」を「@」に変えてご利用ください

電話番号

0223778251

Webサイト

職位

助教

学歴

2006年5月 南ユタ州大学 政治学とスペイン語専攻 学士号 卒業
2009年5月 ネバダ大学、リノ校 英語文学専攻 学士号 卒業
2011年5月 ネバダ大学、リノ校 英語教授法 修士号 卒業

主な職歴

2006年6月 United States Department of The Interior; Bureau of Land Management: Firefighter
2011年8月 福島県教育委員会 県立橘高等学校 外国語指導助手

本学における担当科目

English Self-Expression I、English Self-Expression II、英語IIIAB

専門分野

英語教授法

所属学会・社会活動等

JASELE 全国英語教育学会
TELES 東北英語教育学会
JACET 大学英語教育学会

主な著書・論文

<論文>Discourse Analysis and Pragmatics in Second Language Acquisition (University of Nevada, Reno: 2011年5月)
<論文> Exploring Cultures of Learning: Japanese Students in American Classrooms. (University of Nevada, Reno: 2011年4月)
<論文> Promoting Speaking Skills in Japanese High Schools. University of Nevada, Reno: 2011年4月)
<論文> Input and Interaction in Second Language Acquisition. (University of Nevada, Reno: 2011年4月)
<論文> How does Socio-Linguistics Inform Second Language Acquisiton Research? (University of Nevada, Reno: 2011年4月)
<論文>ESL Grammar Instruction: A Review. (University of Nevada, Reno: 2010年5月)

研究内容

I have been interested in challenges that Japanese students of English face, both in Japan, and abroad. I have conducted research concerning differences in classroom culture, in order to help Japanese students study abroad. Some of my current interests include teaching the skill of negotiation for meaning, as well as fostering communication break-down repair methods.

講演等が可能なテーマ

Classroom Culture, High School English Education in Japan, EFL Teaching, Global English, Promoting Speaking/Writing Skills in Japan

学生へのメッセージ

I am American, but more importantly, I am a global citizen. We are all global citizens. We must never forget that, and work toward a bright future in a globalized society. Your English studies are more important than you can imagine! Let's do our best!